Jag ska vända blad, absolut, men vilken sida vill jag egentligen hamna på...?

I flera år har jag gått omkring och hoppats på att en snilleblixt ska dyka upp och smälla ned i mig med ett dunder och brak... Det är på något vis så jag alltid har föreställt mig att beslutet om mitt liv skulle fattas. Det skulle vara självklart, tydligt, uppenbart nu när det väl uppenbarat sig. Det skulle inte vara tal om velande, ångest och funderingar såsom jag nu går och harvar. Det skulle bara kännas lätt.

Jag hade tänkt mig att det skulle bli litegrann som mitt kärleksliv.
Det löste sig på ett bra sätt. Där var det tal om "blixt från klar himmel", love att first sight, en omkullvältande upplevelse som förändrade allt över en natt. Eller från en minut till en annan rent utav, en minut in i chatten och mitt hjärta gjorde vågen.

Men hur jag än vänder och vrider på alla utbildningsbeskrivningar och skruvar på mig själv för att passa in i alla möjliga jobböppningar så lyckas jag aldrig riktigt känna det där - känna det tysta godkännandet i mitt inre som säger att "Sådärja, nu har du kommit rätt!"

Det är det jag vill ha. Jag vill känna att jag har kommit hem, att jag har styrt in på rätt väg igen och inte går omkring och irrar...

Jag vill så hjältans gärna känna att jag tryggt har landat på nästa sida av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0